Queres um bacalhau? Então leva também um carapau!



An interesting campaign launched by a supermarket in UK:
The Un/usual suspects
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Customers asking for one of the 'Big 5' species - cod, haddock, tuna, salmon or prawns - from its fish counters will be offered an alternative, lesser known species for free (alternative species in store such as coley, pouting and megrim).

With 80% of fish sales currently made up of the 'Big 5', they believe this is the boldest move yet by any UK retailer to encourage customers to widen their repertoire in fish and make more sustainable choices.

Taking Channel 4's Great British Fish Fight a step further, this unprecedented move allows customers to try varieties such as pouting, megrim, coley, and mackerel, in a risk-free way helping to alleviate pressure on declining fish stocks and reduce waste from fishing.


Pode ser uma forma de evitar o desperdício de peixe fresco à venda no supermercado.
E com o tempo pode ser que altere alguns hábitos dos consumidores.
É de certeza uma forma de a cadeia de supermercados se associar a uma imagem de maior responsabilidade ambiental.
E é também uma forma de reduzir os custos, evitando desperdícios e fomentando o escoamento de novos produtos.